GAZİANTEP İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ

MİNİK ELLERLE İPLİKTEN İLMİĞE PROJESİ

Minik Ellerle İplikten İlmiğe6.jpg

MİNİK ELLERLE İPLİKTEN İLMEĞE

Erken çocukluk döneminde henüz yaratıcılık engellerine takılmayan çocuklar bu dönemde desteklenmelidir.Yaratıcılığın geliştirilmesinin okul öncesi eğitim programında ön plana alınması bu düşünceyi desteklemektedir. Bu düşünceyi temel alarak ve Gaziantep ilimizin dokumacılık kültüründen esinlenerek çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını hedefledik. Ayrıca kültürümüzün özü değişmeden modern ve yaratıcı yollarla nesilden nesile yaşatılmasını sağlamak da hedeflerimiz arasındadır. “Kültür ve yaratıcılık öğelerinin uyumunu çocuklarımızın minik ellerinden görelim” dedik ve e-Twinning platformunda 5 ilden 10 öğretmen bir araya geldik.

Gaziantep Nurdağı Sakçagözü 10 Kasım İlkokulu (Hülya KARAKIZ),

Erzincan Haymeana Anaokulu (Ayşe KARAKAŞ, Ayşe ŞAHİN, Elif DALGIÇ),

Erzincan Çukurkuyu Fatih İlkokulu (Merve KORKMAZ,Esma Betül SEÇGÜL),

Erzincan Bahçelievler Anaokulu (Sevinç ODABAŞI),

Erzurum Horasan Fehmi Bilge İlkokulu (Seda ÖZKAN),

Manisa Kula Naci Hakkı Ulusoy İlkokulu (Fadime ÖZER),

Ordu Fatsa Hacer Yücel Anaokulu (Pınar Sağlam) .

Dokuma konulu projemizde ,

• Çocukların kültürel faaliyetleri keşfederek tanımaları, deneyimlemeleri ve ilgi duymalarını sağlamak.

• Çocukların dokuma faaliyetinin örüntü içerdiğini fark ettirmek ve örüntüyü devam ettirmesini sağlamak.

• Parça-bütün ilişkisini oluşan ortak ürünler ile fark ettirmek.

• Çocukların bir durum ya da olayı dinleyerek ve anlatarak söz dizimi kurallarına göre cümle kurmasını

desteklemek.

• Dokumaya yönelik terimleri öğreterek sözcük dağarcığını geliştirmek.

• Çocukların kendini yaratıcı yollarla ifade etmesini, özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturmasını sağlamak.

• Süreç ve emek isteyen etkinlik olan dokuma ile bir işi veya görevi başarmak için kendini güdülemesini desteklemek.

• Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapmasını sağlayarak okuma yazmaya hazırlık çalışmalarını desteklemek.

• Yapılacak etkinlikler ile el göz koordinasyonlarını sağlamak.

• Çocukların odaklanma süresinin artmasına katkı sağlamak.

• Farklı iplerle çalışılacağı için duyu gelişimine katkı sağlamak.

• Çocuklara teknolojinin doğru ve faydalı kullanımı konusunda örnek olmak  hedeflerini belirleyerek dokuma faaliyetini yünden kilime her aşamayı öğrencilerimize hikayeler yolu ile sunduk.


Her aşamayı şubat ayından mayıs ayına dek deneyimlemelerini sağladık. Ve ortaya minik ellerden ilmek ilmek kilimler çıktı. Her okuldan öğrencilerimiz farklı sayıda kilim dokudular. Öğretmenlerimiz öğrencilerinin kilimlerini birlikte karar verilen tetris oyunu benzeri parçalara birleştirerek dönüştürdüler. Ardından oluşan parçaların altına keçe sabitlendi. Her parçanın farklı renkte bir keçesi oldu. Bu keçe renkleri çocukların parçaları doğru dizmesi için dikkat etmesi gereken bir unsurdur. Çocuk doğru yapıp yapmadığını kendisi kılavuz ürünümüz ile kontrol edebilecektir. Kılavuz ürünü parçaların keçesinin rengine göre doğru konumda dizilmiştir. Çocuklar önce kilimi kılavuz kilim ile kontrol ederek doğru bir şekilde yerleştirecektir. Ardından oluşan kilimin üzerinde masal saatine giriş yapacaktır. Çünkü afişimizde belirttiğimiz gibi "Masal Kapısının Sırrı İlmeklerde" Oyun ve masal anlatımı etkinliğimizi pandemi dolayısı ile Erzincan Haymeana Anaokulu’ndan canlı bağlantı yoluyla gerçekleştirdik. Masal kapısının sırrı olan ilmekleri elde eden çocuklarımızın mutluluğu görmeye değerdi. Temennimiz tüm okul öncesi öğretmenlerinin dokuma etkinliklerini bilinçli bir şekilde eğitim programlarına entegre etmeleridir.

Minik Ellerle İplikten İlmiğe1.jpg
Minik Ellerle İplikten İlmiğe2.jpg
Minik Ellerle İplikten İlmiğe3.jpg
Minik Ellerle İplikten İlmiğe4.jpg
Minik Ellerle İplikten İlmiğe5.jpg